woensdag 26 september 2007

Poeremetator, aandachttrekker

Heel Nederland is in de ban van de poeremetator. Wat is nou een poeremetator? Het woord bestaat helemaal niet, tenminste niet volgens Van Dale. Maar daar staat de dichte gaatjespan ook niet in. En in die hoek moeten we het zoeken. De aanjager van deze hype, Overtoom, wil ons wijsmaken dat het een brievenopener is. Het is een mooi stukje marketing. Want iedereen wil weten wat een poeremetator is. Dus heel Nederland gaat op zoek. Het zal zachtjes aan het meest gezochte woord op Google zijn. Het is in ieder geval het bewijs dat reclame werkt. Met een goeie radioreclame kun je heel Nederland mobiliseren. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Voor een eenvoudige websitehouder is het een wat dure vorm om bezoekers te trekken. Maar we kunnen een beetje meeliften op het succes door het er over te hebben. Want dat levert misschien wel weer hits op.
Kobie heeft ook net twee poeremetators gemaakt. Als je het vertaald als aandachttrekker, tenminste. Ze heeft twee bollen beschilderd, twee werelden van Kobie Bos dus. Binnenkort komen er foto's van op de site.

Geen opmerkingen: